Du er her: Medlemsservice » Kurser i DOF
Print Friendly and PDF

Kurser for ledere, bestyrelsesmedl. og adm. medarb

I nedenstående finder du kurser målrettet skoleledere, bestyrelsesmedlemmer samt administrative medarbejdere.

Kurser målrettet undervisere finder du hér under topmenuen DOF Underviser. Udover kurser vil man på DOF Underviser-siden også kunne finde faktuelle oplysninger, information om projekter og tiltag mv., der har særlig relevans for undervisere på en DOF medlemsskole.

Navn Start Sted Underviser Holdnr  
ASA for begyndere 19‑08‑2021 København Ledige pladser Martin Michel 21249
Se mere   Luk  
Se mere   Luk  

Målgruppe
Skoleledere, bestyrelsesmedlemmer og administrativt personale

Formål og indhold
Formålet med kurset er, at du efterfølgende kan administrere aftenskolen i ASA, der er afløseren til DOFPro. Kurset er en del af udrulningen af ASA som administrationssystem til skolerne i DOF, hvorfor det forventes, at du efter kurset aktivt anvender ASA i administrationen af aftenskolen.

Du får på kurset lært de basale funktioner i ASA. Vi gennemgår den nødvendige grundopsætning af ASA og ligeledes de daglige rutiner såsom at oprette undervisere, lokaler, hold, tilmelde deltagere m.m.

Begrænsede gratis licenser
I modsætning til DOFPro, som var ejet og driftet af DOF, er ASA en lejet løsning, hvor der skal betales licenser. DOF har dog oprettet en licensmodel, hvor vi stiller et antal gratis licenser til rådighed til hver skole, afhængig af skolens størrelse/aktivitetsniveau.
For helt små skoler betyder det for eksempel, at man kun har en brugerlicens til rådighed. I er naturligvis stadig velkommen til at deltage et par stykker fra samme skole på kurserne, så I er flere til at lære og huske, men I får ikke adgang til flere gratis logins.
Læs mere om licenser her

OBS: Medbring egen PC (med Windows 10) til kurset.

Skulle det ikke være muligt kan et begrænset antal kursusmaskiner stilles til rådighed.
Kontakt Lis Schlotfeldt tlf.: 26 17 90 73 eller lis@danskoplysning.dk

VIGTIG INFO: Alle deltagere skal kunne vise gyldigt coronapas og medbringe værnemidler:

Ved coronapas forstås dokumentation for:
· En negativ covid-19-test foretaget maks. 72 timer før ankomst. Testen kan både være foretaget som en PCR-test og en antigentest (kviktest).
· En positiv covid-19-test, der er mindst 14 dage og højst 180 dage gammel.
· Et påbegyndt vaccinationsforløb mod coronavirus/covid-19. Coronapasset er gyldigt fra 14 dage efter første vaccination og indtil 42 dage efter første vaccination.

Underviser Martin Michel, DOF

Tid 19. august 2021, kl. 10-16. Det forventes, at man deltager på kurset fra start til slut.

Sted Kbh - lokale oplyses senere

Pris Gratis for DOF medlemmer

Tilmeldingsfrist Fredag den 6. august

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21249
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:19-08-2021 10:00
Mødegange:1
Lektioner:6
Undervisere: Martin Michel
Priser:
Medlem af DOF - gratis DKK 0,00
Dynamics 365 Business Central (tidligere Dynamics NAV) - Regnskabsprogram i ASA 30‑08‑2021 København Ledige pladser Anja Myrhøj 21253
Se mere   Luk  
Se mere   Luk  

Målgruppe
Dette kursus er målrettet skoleledere, bestyrelsesmedlemmer eller administrative medarbejdere, der har deltaget i kurset ”ASA for begyndere”, og som vil gøre brug af det tilknyttede regnskabssystem i ASA. Det er et krav, at du har kendskab til regnskab og bogføring.

Mål og indhold
På dette kursus vil du få en grundlæggende introduktion til at arbejde i økonomisystemet.

Indhold:

Generelt:
- Kort gennemgang af generel brugerflade, hvordan tilpasser man sit skærmbillede osv.
- Kort gennemgang af oprettelse, ændring og sletning af data

Finans:
- Redigering og tilpasning af kontoplan
- Bogføringsgrupperne
- Finanskladde
- Bogføring i finanskladde
- Tilbageførsel af bogført transaktion
- Introduktion til opsætning og brug af dimensioner
- Introduktion til afregn moms (afstemning, anigevlse og afregn)

Rapporter / Statistikker
- Udskrifter fra kontoplan

Der tages forbehold for mindre rettelser i programmet.

OBS: Du bedes medbringe egen bærbar PC

Alle deltagere skal kunne fremvise et gyldigt corona-pas og medbringe værnemidler
Ved corona-pas forstås dokumentation for: 
- En negativ covid-19-test foretaget maks. 72 timer før kursets sluttidspunkt. Testen kan både være foretaget som en PCR-test og en antigentest (kviktest).
- En positiv covid-19-test, der er mindst 14 dage og højst 180 dage gammel.
- Et påbegyndt eller afsluttet vaccinationsforløb mod coronavirus/covid-19. Coronapasset er gyldigt fra 14 dage efter første vaccination og indtil 42 dage efter første vaccination.

Har du spørgsmål til corona-pas eller værnemidler, så kontakt Lis Schlotfeldt på lis@danskoplysning.dk eller tlf. 26 17 90 73. 

Instruktør
Anja Myrhøj, Konsulent ERPsupporten.dk

Tid
Mandag den 30. august, kl. 9.30-16.00

Sted
Kbh - lokale oplyses senere

Tilmeldingsfrist
Fredag den 13. august

Pris
Gratis for deltagere tilknyttet DOF medlemsskoler.
Tilmelding dog nødvendig!
Ved udeblivelse på selve kursusdagen uden forudgående besked opkræves et udeblivelsesgebyr på 400kr.

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21253
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:30-08-2021 09:30
Mødegange:1
Lektioner:6
Undervisere: Anja Myrhøj
Priser:
Medlem af DOF - gratis DKK 0,00
Dynamics 365 Business Central (tidligere Dynamics NAV) - Regnskabsprogram i ASA 16‑09‑2021 København Ledige pladser Anja Myrhøj 21254
Se mere   Luk  
Se mere   Luk  

Målgruppe
Dette kursus er målrettet skoleledere, bestyrelsesmedlemmer eller administrative medarbejdere, der har deltaget i kurset ”ASA for begyndere”, og som vil gøre brug af det tilknyttede regnskabssystem i ASA. Det er et krav, at du har kendskab til regnskab og bogføring.

Mål og indhold
På dette kursus vil du få en grundlæggende introduktion til at arbejde i økonomisystemet.

Indhold:

Generelt:
- Kort gennemgang af generel brugerflade, hvordan tilpasser man sit skærmbillede osv.
- Kort gennemgang af oprettelse, ændring og sletning af data

Finans:
- Redigering og tilpasning af kontoplan
- Bogføringsgrupperne
- Finanskladde
- Bogføring i finanskladde
- Tilbageførsel af bogført transaktion
- Introduktion til opsætning og brug af dimensioner
- Introduktion til afregn moms (afstemning, anigevlse og afregn)

Rapporter / Statistikker
- Udskrifter fra kontoplan

Der tages forbehold for mindre rettelser i programmet.

OBS: Du bedes medbringe egen bærbar PC

Alle deltagere skal kunne fremvise et gyldigt corona-pas og medbringe værnemidler
Ved corona-pas forstås dokumentation for: 
- En negativ covid-19-test foretaget maks. 72 timer før kursets sluttidspunkt. Testen kan både være foretaget som en PCR-test og en antigentest (kviktest).
- En positiv covid-19-test, der er mindst 14 dage og højst 180 dage gammel.
- Et påbegyndt eller afsluttet vaccinationsforløb mod coronavirus/covid-19. Coronapasset er gyldigt fra 14 dage efter første vaccination og indtil 42 dage efter første vaccination.

Har du spørgsmål til corona-pas eller værnemidler, så kontakt Lis Schlotfeldt på lis@danskoplysning.dk eller tlf. 26 17 90 73. 

Instruktør
Anja Myrhøj, Konsulent ERPsupporten.dk

Tid
Torsdag den 16. september, kl. 9.30-16.00

Sted
Kbh - lokale oplyses senere

Tilmeldingsfrist
Onsdag den 1. september

Pris
Gratis for deltagere tilknyttet DOF medlemsskoler.
Tilmelding dog nødvendig!
Ved udeblivelse på selve kursusdagen uden forudgående besked opkræves et udeblivelsesgebyr på 400kr.

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21254
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:16-09-2021 09:30
Mødegange:1
Lektioner:6
Undervisere: Anja Myrhøj
Priser:
Medlem af DOF - gratis DKK 0,00
Inspirationsdag: Motivation & trivsel 27‑10‑2021 Mødecenter Odense Ledige pladser Anne Kirketerp 21137
Se mere   Luk  
Se mere   Luk  

DOF’s udvalg for Handicap og særlig tilrettelæggelse (UHS) inviterer alle medlemsskoler til inspirationsdag
onsdag den 27. oktober 2021
kl. 9.30-15
Mødecenter Odense, Buchwaldsgade 48, 5000 Odense

Temaet for mødet er Motivation og trivsel og har særligt fokus på deltagere med handicap.

Traditionen tro vil dagen byde på spændende oplæg, debat og dialog i en kollegial ramme.
Vi giver en status og samler op på konsekvenserne af og fremtiden med Covid-19, vi får et spændende oplæg fra Anne Kirketerp om Craft-psykologi, og der bliver mulighed for at debattere de udfordringer skolerne møder i folkeoplysningsloven og de kommunale retningslinjer, der vedrører den særlige tilrettelæggelse for deltagere med handicap i relation til undervisningen.


9.00-9.30  Ankomst og morgenmad
9.30 Velkomst
9.35-10.20  Status og opsamling på Covid-19
10.30-12.30 Foredrag og debat med Anne Kirketerp
12.30-13.30 Frokost
13.30-14.00 Den særligt tilrettelagte undervisning – lovgivning og kommunale retningslinjer
14.10-14.55 Debat og indspark til den kommende revision af folkeoplysningsloven
14.55 Tak for i dag

 

Alle deltagere skal kunne vise gyldigt coronapas og medbringe værnemidler:

Ved coronapas forstås dokumentation for:
· En negativ covid-19-test foretaget maks. 72 timer før ankomst. Testen kan både være foretaget som en PCR-test og en antigentest (kviktest).
· En positiv covid-19-test, der er mindst 14 dage og højst 180 dage gammel.
· Et påbegyndt eller afsluttet vaccinationsforløb mod coronavirus/covid-19. Coronapasset er gyldigt fra 14 dage efter første vaccination og indtil 42 dage efter første vaccination.

 

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21137
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:27-10-2021 09:30
Mødegange:1
Lektioner:6
Undervisere: Anne Kirketerp
Priser:
Medlem af DOF - gratis DKK 0,00
Lov og ledelse ajour 08‑10‑2021 Hotel Trinity, Fredericia Ledige pladser Anne Refsgaard 21105
Se mere   Luk  
Se mere   Luk  

Målgruppe
Kurset er dels en opfølgning af tidligere afholdt kursus i Lov og ledelse, men henvender sig også til dem, der ikke for nylig har deltaget i dette.
Hvis du ikke tidligere har deltaget i et lov og ledelses-kursus er det en forudsætning, at du har minimum et par års erfaring med drift af en aftenskole.
Kort sagt et kursus for alle virkelystne DOF-ledere, bestyrelsesmedlemmer og administrative medarbejdere, der vil være ajour og udveksle erfaringer i et kollegialt forum.

Indhold
Vi planlægger i fællesskab et program, der genopfrisker hovedhjørnestene i en aftenskoles daglige virke, dvs. regler om løn og ansættelse, budget og regnskab, prisberegning og budget, foreningspraksis, arbejdsmiljø, markedsføring og forholdet til kommunen.
 
Vi inddrager hinandens erfaringer, så vi kan inspirere hinanden med gode ideer til den nuværende/kommende sæson inden for foredrag, debat, kurser og arrangementer, men også administration, markedsføring og bestyrelsesarbejde.

Inden kurset får du mulighed for at indsende ønsker til emner, men der er også mulighed for at tage emner op ved starten af kurset, hvor vi sammen planlægger indholdet.

Instruktører   
Jytte Andersen, Kirsten Knudsen og Anne Refsgaard

Tid
Fredag 8. oktober 2021 kl. 15.00 til
lørdag 9. oktober 2021 kl. 17.30 (ca.)

Sted             
Trinity Hotel og Konferencecenter
Gl. Færgevej 30, 7000 Fredericia

Pris              
Kr. 500 pr. person inklusive enkeltværelse og forplejning

Tilmeldingsfrist
Fredag den 6. august 2021

Tilmelding og betaling
Benyt www.danskoplysning.dk eller ring på tlf. 70 20 60 20.
Der udsendes girokort efter tilmelding. Derudover kan der betales direkte på DOF’s konto: regnr.: 7118 kontonr.: 0001628463.
Kursusgebyret kan kun refunderes senest 4 uger før kursets start.
I de tilfælde, hvor frameldingen påfører DOF udgifter til forplejning og logi, opkræves et beløb svarende til de faktiske udgifter.

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21105
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:08-10-2021 15:00
Mødegange:2
Lektioner:12
Undervisere: Jytte Andersen
Anne Refsgaard
Kirsten Knudsen
Priser:
Medlem af DOF DKK 500,00
Ledelse og udvikling af aftenskolen 24‑09‑2021 Hotel Trinity, Fredericia Venteliste Anne Refsgaard 21118
Se mere   Luk  
Se mere   Luk  

Målgruppe
Kurset henvender sig til kommende, nye og allerede fungerende aftenskoleledere og skolebestyrelsesmedlemmer.

Mål & indhold
Kurset sætter fokus på ledelse af en aftenskole – herunder især lederens rolle, opgaver og ansvar, arbejdsgiverforpligtelser, arbejdsmiljø og trivsel, drift og markedsføring, strategi og udvikling, etik og lokalt samarbejde i forhold til kommune og samarbejdspartnere.

Instruktører
Kirsten Knudsen, DOF
Anne Refsgaard, DOF
Martin Hansen, DOF
samt andre DOF-konsulenter ad hoc

Tid
Fredag den 24. september, kl. 15 til lørdag den 25. september 2021, kl. 17.30 (ca.)

Sted
Trinity Hotel og Konferencecenter
Gl. Færgevej 30
7000 Fredericia

Pris
Kr. 500 pr. person inklusive enkeltværelse og forplejning

Tilmeldingsfrist 
Mandag  den 2. august 2021

Tilmelding og betaling
Benyt www.danskoplysning.dk eller ring på tlf. 70 20 60 20.
Der udsendes girokort efter tilmelding. Derudover kan der betales direkte på DOF’s konto: regnr.: 7118 kontonr.: 0001628463.
Kursusgebyret kan kun refunderes senest 4 uger før kursets start.
I de tilfælde, hvor frameldingen påfører DOF udgifter til forplejning og logi, opkræves et beløb svarende til de faktiske udgifter.

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21118
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:24-09-2021 15:00
Mødegange:2
Lektioner:12
Undervisere: Martin Hansen
Anne Refsgaard
Kirsten Knudsen
Priser:
Medlem af DOF DKK 500,00
Lov & administration af aftenskolen 05‑11‑2021 Hotel Trinity, Fredericia Ledige pladser Anne Refsgaard 21121
Se mere   Luk  
Se mere   Luk  

Målgruppe
Kurset henvender sig til kommende, nye og allerede fungerende aftenskoleledere, administrative medarbejdere og skolebestyrelsesmedlemmer.

Mål & Indhold
Kurset tilrettelægges med henblik på at give deltagerne grundlæggende forudsætninger for at drive en aftenskole.

Kurset består af oplæg om og opgaver i lov og bekendtgørelse, herunder foreningsstruktur og -vedtægter, regnskab og revisionsbestemmelser, lokaler, deltageradministration, anvendelse af tilskudstilsagn herunder 10 %- puljen. Desuden arbejdes der med løn- og ansættelsesvilkår.

Efter kurset vil du have mulighed for at aftale et online-møde med Anne Refsgaard eller Kirsten Knudsen, hvor din aftenskolekommunes retningslinjer på området drøftes.

Instruktører
Jytte Andersen, DOF
Kirsten Knudsen, DOF
Anne Refsgaard, DOF
samt andre DOF-konsulenter ad hoc

Tid
Fredag den 5. november 2021, kl. 15.00 til
lørdag den 6. november 2021, kl. 17.30

Sted
Trinity Hotel og Konferencecenter
Gl. Færgevej 30
7000 Fredericia

Pris
Kr. 500 pr. person inklusive enkeltværelse og forplejning

Tilmeldingsfrist 
Fredag den 3. september 2021

Tilmelding og betaling
Benyt www.danskoplysning.dk eller ring på tlf. 70 20 60 20.
Der udsendes girokort efter tilmelding. Derudover kan der betales direkte på DOF’s konto: regnr.: 7118 kontonr.: 0001628463.
Kursusgebyret kan kun refunderes senest 4 uger før kursets start.
I de tilfælde, hvor frameldingen påfører DOF udgifter til forplejning og logi, opkræves et beløb svarende til de faktiske udgifter.

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21121
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:05-11-2021 15:00
Mødegange:2
Lektioner:12
Undervisere: Jytte Andersen
M. fl.
Anne Refsgaard
Kirsten Knudsen
Priser:
Medlem af DOF DKK 500,00
ASA for begyndere 16‑09‑2021 Kolding Uddannelsescenter Få ledige pladser Martin Michel 21252
Se mere   Luk  
  • Navn: ASA for begyndere
  • Start: 16‑09‑2021
  • Sted: Kolding Uddannelsescenter
  • : Få ledige pladser
  • Underviser: Martin Michel
  • Holdnr: 21252
Se mere   Luk  

Målgruppe
Skoleledere, bestyrelsesmedlemmer og administrativt personale

Formål og indhold
Formålet med kurset er, at du efterfølgende kan administrere aftenskolen i ASA, der er afløseren til DOFPro. Kurset er en del af udrulningen af ASA som administrationssystem til skolerne i DOF, hvorfor det forventes, at du efter kurset aktivt anvender ASA i administrationen af aftenskolen.

Du får på kurset lært de basale funktioner i ASA. Vi gennemgår den nødvendige grundopsætning af ASA og ligeledes de daglige rutiner såsom at oprette undervisere, lokaler, hold, tilmelde deltagere m.m.

Begrænsede gratis licenser
I modsætning til DOFPro, som var ejet og driftet af DOF, er ASA en lejet løsning, hvor der skal betales licenser. DOF har dog oprettet en licensmodel, hvor vi stiller et antal gratis licenser til rådighed til hver skole, afhængig af skolens størrelse/aktivitetsniveau.
For helt små skoler betyder det for eksempel, at man kun har en brugerlicens til rådighed. I er naturligvis stadig velkommen til at deltage et par stykker fra samme skole på kurserne, så I er flere til at lære og huske, men I får ikke adgang til flere gratis logins.
Læs mere om licenser her

OBS: Medbring egen PC (med Windows 10) til kurset.

Skulle det ikke være muligt kan et begrænset antal kursusmaskiner stilles til rådighed.
Kontakt Lis Schlotfeldt tlf.: 26 17 90 73 eller lis@danskoplysning.dk

VIGTIG INFO: Alle deltagere skal kunne vise gyldigt coronapas og medbringe værnemidler:

Ved coronapas forstås dokumentation for:
· En negativ covid-19-test foretaget maks. 72 timer før ankomst. Testen kan både være foretaget som en PCR-test og en antigentest (kviktest).
· En positiv covid-19-test, der er mindst 14 dage og højst 180 dage gammel.
· Et påbegyndt eller afsluttet vaccinationsforløb mod coronavirus/covid-19. Coronapasset er gyldigt fra 14 dage efter første vaccination og indtil 42 dage efter første vaccination.

Underviser Martin Michel, DOF

Tid 16. september 2021, kl. 10-16. Det forventes, at man deltager på kurset fra start til slut.

Sted KUC, Ågade 27, 6000 Kolding

Pris Gratis for DOF medlemmer

Tilmeldingsfrist Onsdag den 1. september

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21252
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:16-09-2021 10:00
Mødegange:1
Lektioner:6
Undervisere: Martin Michel
Priser:
Medlem af DOF - gratis DKK 0,00
ASA for begyndere 24‑08‑2021 Roskilde Ledige pladser Martin Michel 21250
Se mere   Luk  
Se mere   Luk  

Målgruppe
Skoleledere, bestyrelsesmedlemmer og administrativt personale

Formål og indhold
Formålet med kurset er, at du efterfølgende kan administrere aftenskolen i ASA, der er afløseren til DOFPro. Kurset er en del af udrulningen af ASA som administrationssystem til skolerne i DOF, hvorfor det forventes, at du efter kurset aktivt anvender ASA i administrationen af aftenskolen.

Du får på kurset lært de basale funktioner i ASA. Vi gennemgår den nødvendige grundopsætning af ASA og ligeledes de daglige rutiner såsom at oprette undervisere, lokaler, hold, tilmelde deltagere m.m.

Begrænsede gratis licenser
I modsætning til DOFPro, som var ejet og driftet af DOF, er ASA en lejet løsning, hvor der skal betales licenser. DOF har dog oprettet en licensmodel, hvor vi stiller et antal gratis licenser til rådighed til hver skole, afhængig af skolens størrelse/aktivitetsniveau.
For helt små skoler betyder det for eksempel, at man kun har en brugerlicens til rådighed. I er naturligvis stadig velkommen til at deltage et par stykker fra samme skole på kurserne, så I er flere til at lære og huske, men I får ikke adgang til flere gratis logins.
Læs mere om licenser her

OBS: Medbring egen PC (med Windows 10) til kurset.

Skulle det ikke være muligt kan et begrænset antal kursusmaskiner stilles til rådighed.
Kontakt Lis Schlotfeldt tlf.: 26 17 90 73 eller lis@danskoplysning.dk

VIGTIG INFO: Alle deltagere skal kunne vise gyldigt coronapas og medbringe værnemidler:

Ved coronapas forstås dokumentation for:
· En negativ covid-19-test foretaget maks. 72 timer før ankomst. Testen kan både være foretaget som en PCR-test og en antigentest (kviktest).
· En positiv covid-19-test, der er mindst 14 dage og højst 180 dage gammel.
· Et påbegyndt vaccinationsforløb mod coronavirus/covid-19. Coronapasset er gyldigt fra 14 dage efter første vaccination og indtil 42 dage efter første vaccination.

Underviser Martin Michel, DOF

Tid 24. august 2021, kl. 9-15. Det forventes, at man deltager på kurset fra start til slut.

Sted Roskilde - lokale oplyses senere

Pris Gratis for DOF medlemmer

Tilmeldingsfrist Mandag den 9. august

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21250
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:24-08-2021 09:00
Mødegange:1
Lektioner:6
Undervisere: Martin Michel
Priser:
Medlem af DOF - gratis DKK 0,00
VuptiWeb workshop (Vupti 8) 18‑08‑2021 DOF, Roskilde Få ledige pladser Kathrine Egemar 21256
Se mere   Luk  
Se mere   Luk  

Målgruppe
Alle skoleledere, bestyrelsesmedlemmer og administrative medarbejdere, hvis aftenskole har fået en skabelon i det nye VuptiWeb (VuptiWeb 8)

Mål & indhold

Vi vil gennemgå systemet for at se, hvad man kan, og lære hvordan det bruges.
Vi vil se på forskellige sider lavet i det nye system, for at finde inspiration til netop din side.

Efter gennemgangen vil hver enkelt kursist arbejde videre med egen side og få hjælp og sparring af underviseren ved behov.

OBS! Medbring gerne din egen bærbare computer.
Skulle dette ikke være muligt, kan et begrænset antal kursusmaskiner stilles til rådighed. Kontakt Lis Schlotfeldt på lis@danskoplysning.dk eller 26 17 90 73.

Instruktører
Kathrine Egemar, Grafiker og Webkonsulent hos DOF

Tid
Onsdag den 18. august, kl. 10-13
 
Sted
DOF, Ny Østergade 7, 1.sal, 4000 Roskilde

Pris
Gratis. Tilmelding dog nødvendig!

Tilmeldingsfrist
Tirsdag den 11. august 2021

Tilmelding og betaling
Benyt www.danskoplysning.dk eller ring på tlf. 70 20 60 20.
Ved udeblivelse på selve kursusdagen uden forudgående besked opkræves et gebyr på 400 kr.
I de tilfælde, hvor frameldingen påfører DOF udgifter til forplejning og logi, opkræves et beløb svarende til de faktiske udgifter. 

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21256
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:18-08-2021 10:00
Mødegange:1
Lektioner:3
Undervisere: Kathrine Egemar
Priser:
Medlem af DOF - gratis DKK 0,00
Dynamics 365 Business Central (tidligere Dynamics NAV) - Regnskabsprogram i ASA 27‑09‑2021 Hotel Park-Middelfart Ledige pladser Anja Myrhøj 21255
Se mere   Luk  
Se mere   Luk  

Målgruppe
Dette kursus er målrettet skoleledere, bestyrelsesmedlemmer eller administrative medarbejdere, der har deltaget i kurset ”ASA for begyndere”, og som vil gøre brug af det tilknyttede regnskabssystem i ASA. Det er et krav, at du har kendskab til regnskab og bogføring.

Mål og indhold
På dette kursus vil du få en grundlæggende introduktion til at arbejde i økonomisystemet.

Indhold:

Generelt:
- Kort gennemgang af generel brugerflade, hvordan tilpasser man sit skærmbillede osv.
- Kort gennemgang af oprettelse, ændring og sletning af data

Finans:
- Redigering og tilpasning af kontoplan
- Bogføringsgrupperne
- Finanskladde
- Bogføring i finanskladde
- Tilbageførsel af bogført transaktion
- Introduktion til opsætning og brug af dimensioner
- Introduktion til afregn moms (afstemning, anigevlse og afregn)

Rapporter / Statistikker
- Udskrifter fra kontoplan

Der tages forbehold for mindre rettelser i programmet.

OBS: Du bedes medbringe egen bærbar PC

Alle deltagere skal kunne fremvise et gyldigt corona-pas og medbringe værnemidler
Ved corona-pas forstås dokumentation for: 
- En negativ covid-19-test foretaget maks. 72 timer før kursets sluttidspunkt. Testen kan både være foretaget som en PCR-test og en antigentest (kviktest).
- En positiv covid-19-test, der er mindst 14 dage og højst 180 dage gammel.
- Et påbegyndt eller afsluttet vaccinationsforløb mod coronavirus/covid-19. Coronapasset er gyldigt fra 14 dage efter første vaccination og indtil 42 dage efter første vaccination.

Har du spørgsmål til corona-pas eller værnemidler, så kontakt Lis Schlotfeldt på lis@danskoplysning.dk eller tlf. 26 17 90 73. 

Instruktør
Anja Myrhøj, Konsulent ERPsupporten.dk

Tid
Mandag den 27. september, kl. 9.30-16.00

Sted
Milling Hotel Park, Viaduktvej 28, 5500 Middelfart

Tilmeldingsfrist
Fredag den 3. september

Pris
Gratis for deltagere tilknyttet DOF medlemsskoler.
Tilmelding dog nødvendig!
Ved udeblivelse på selve kursusdagen uden forudgående besked opkræves et udeblivelsesgebyr på 400kr.

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21255
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:27-09-2021 09:30
Mødegange:1
Lektioner:6
Undervisere: Anja Myrhøj
Priser:
Medlem af DOF - gratis DKK 0,00
Kursusbeskrivelser og SEO (online) 15‑09‑2021 Online-kursus Ledige pladser Martin Hansen 21135
Se mere   Luk  
Se mere   Luk  

Målgruppe
Skoleledere, bestyrelsesmedlemmer og administrative medarbejdere, der arbejder med aftenskolens hjemmeside

Mål og indhold
Lær at præsentere dine kurser, så de bliver fundet, og deltagerne tilmelder sig.

På kurset får du en generel indføring i at skrive, så det sælger – og så dine kurser kommer i toppen på fx Google (SEO - Search Engine Optimization).

Det handler ikke kun om at skrive om det enkelte kursus, men også om at placere kurset optimalt i hjemmesidens struktur og lave gode beskrivelser af dine kursuskategorier. For hvor det enkelte kursus kun eksisterer på din hjemmeside en afgrænset periode, så er kursuskategorier mere permanente – og det kan Google godt lide. Så vi snakker også om, hvordan du optimalt deler dine kurser op i kategorier.

Kurset tager primært udgangspunkt i ASA og det nye VuptiWeb, så du lærer, hvor du præcist skal skrive hvad.

Vi skifter mellem oplæg og praktisk arbejde. Så forbered meget gerne, hvilke kurser og kursuskategorier, du gerne vil arbejde med.

Kurset består af en 4-timers kursusdag og en 2-timers opfølgning en uge senere, og indimellem skal du arbejde med tekster.

Undervisere
Cecilie Lunding Korsgaard, Digital Markedsføringskonsulent og Martin Hansen, Kommunikationskonsulent

Tid
Onsdag d. 15. september 2021 kl. 13-17 med opfølgning onsdag d. 22. september 2021 kl. 13-15

Sted
Online via Zoom. Du får et Zoom-link tilsendt inden kurset.

Pris
Gratis for DOF medlemsskoler
 
 
Tilmeldingsfrist 
Tirsdag den 7. september 2021

For at kunne deltage, skal du bruge:
• Computer eller tablet (Smartphone frafrådes)
• Webcam (ofte indbygget i laptops)
• Mikrofon (ofte indbygget i laptops)
• Vi anbefaler, at du benytter høretelefoner, så baggrundsstøj minimeres

Inden mødet bedes du gøre følgende:
1. Installer Zoom på din computer. Du kan hente det her: https://www.zoom.us/download#client_4meeting
2. Lav et login til Zoom. Det kan gøres her: https://www.zoom.us/signup

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21135
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:15-09-2021 13:00
Mødegange:2
Lektioner:6
Undervisere: Martin Hansen
Cecilie Lunding Korsgaard
Priser:
Medlem af DOF - gratis DKK 0,00
VuptiWeb workshop (Vupti 8) 30‑08‑2021 Trekantområdet (sted oplyses senere) Ledige pladser Kathrine Egemar 21257
Se mere   Luk  
Se mere   Luk  

Målgruppe
Alle skoleledere, bestyrelsesmedlemmer og administrative medarbejdere, hvis aftenskole har fået en skabelon i det nye VuptiWeb (VuptiWeb 8)

Mål & indhold

Vi vil gennemgå systemet for at se, hvad man kan, og lære hvordan det bruges.
Vi vil se på forskellige sider lavet i det nye system, for at finde inspiration til netop din side.

Efter gennemgangen vil hver enkelt kursist arbejde videre med egen side og få hjælp og sparring af underviseren ved behov.

OBS! Medbring gerne din egen bærbare computer.
Skulle dette ikke være muligt, kan et begrænset antal kursusmaskiner stilles til rådighed. Kontakt Lis Schlotfeldt på lis@danskoplysning.dk eller 26 17 90 73.

Instruktører
Kathrine Egemar, Grafiker og Webkonsulent hos DOF

Tid
Mandag den 30. august, kl. 10-13
 
Sted
Trekantområdet - by og lokale oplyses senere

Pris
Gratis. Tilmelding dog nødvendig!

Tilmeldingsfrist
Mandag den 16. august 2021

Tilmelding og betaling
Benyt www.danskoplysning.dk eller ring på tlf. 70 20 60 20.
Ved udeblivelse på selve kursusdagen uden forudgående besked opkræves et gebyr på 400 kr.
I de tilfælde, hvor frameldingen påfører DOF udgifter til forplejning og logi, opkræves et beløb svarende til de faktiske udgifter. 

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21257
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:30-08-2021 10:00
Mødegange:1
Lektioner:3
Undervisere: Kathrine Egemar
Priser:
Medlem af DOF - gratis DKK 0,00
ASA for begyndere 07‑09‑2021 Golf Hotel Viborg Ledige pladser Martin Michel 21251
Se mere   Luk  
Se mere   Luk  

Målgruppe
Skoleledere, bestyrelsesmedlemmer og administrativt personale

Formål og indhold
Formålet med kurset er, at du efterfølgende kan administrere aftenskolen i ASA, der er afløseren til DOFPro. Kurset er en del af udrulningen af ASA som administrationssystem til skolerne i DOF, hvorfor det forventes, at du efter kurset aktivt anvender ASA i administrationen af aftenskolen.

Du får på kurset lært de basale funktioner i ASA. Vi gennemgår den nødvendige grundopsætning af ASA og ligeledes de daglige rutiner såsom at oprette undervisere, lokaler, hold, tilmelde deltagere m.m.

Begrænsede gratis licenser
I modsætning til DOFPro, som var ejet og driftet af DOF, er ASA en lejet løsning, hvor der skal betales licenser. DOF har dog oprettet en licensmodel, hvor vi stiller et antal gratis licenser til rådighed til hver skole, afhængig af skolens størrelse/aktivitetsniveau.
For helt små skoler betyder det for eksempel, at man kun har en brugerlicens til rådighed. I er naturligvis stadig velkommen til at deltage et par stykker fra samme skole på kurserne, så I er flere til at lære og huske, men I får ikke adgang til flere gratis logins.
Læs mere om licenser her

OBS: Medbring egen PC (med Windows 10) til kurset.

Skulle det ikke være muligt kan et begrænset antal kursusmaskiner stilles til rådighed.
Kontakt Lis Schlotfeldt tlf.: 26 17 90 73 eller lis@danskoplysning.dk

VIGTIG INFO: Alle deltagere skal kunne vise gyldigt coronapas og medbringe værnemidler:

Ved coronapas forstås dokumentation for:
· En negativ covid-19-test foretaget maks. 72 timer før ankomst. Testen kan både være foretaget som en PCR-test og en antigentest (kviktest).
· En positiv covid-19-test, der er mindst 14 dage og højst 180 dage gammel.
· Et påbegyndt vaccinationsforløb mod coronavirus/covid-19. Coronapasset er gyldigt fra 14 dage efter første vaccination og indtil 42 dage efter første vaccination.

Underviser Martin Michel, DOF

Tid 7. september 2021, kl. 10-16. Det forventes, at man deltager på kurset fra start til slut.

Sted Golf Hotel Viborg, Hans Tausens Alle 2, 8800 Viborg

Pris Gratis for DOF medlemmer

Tilmeldingsfrist Fredag den 20. august

Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer:21251
Status:Tilmeldingsklar
Første møde:07-09-2021 10:00
Mødegange:1
Lektioner:6
Undervisere: Martin Michel
Priser:
Medlem af DOF - gratis DKK 0,00