Målgruppe Alle skoleledere, bestyrelsesmedlemmer og administrative medarbejdere, hvis aftenskole har fået en skabelon i det nye VuptiWeb 8.
Mål & indhold
Vi vil gennemgå systemet for at se, hvad man kan, og lære hvordan det bruges. Vi vil se på forskellige sider lavet i det nye system, for at finde inspiration til netop din side.
Efter gennemgangen vil hver enkelt kursist arbejde videre med egen side og få hjælp og sparring af underviseren ved behov.
OBS! Medbring egen bærbar computer.
Instruktører Kathrine Egemar, Grafiker og Webkonsulent hos DOF
Tid Onsdag den 25. maj, kl. 10-13 Sted København - lokale oplyses senere
Pris Gratis. Tilmelding dog nødvendig!
Tilmeldingsfrist Mandag den 16. maj
Tilmelding og betaling Benyt www.danskoplysning.dk eller ring på tlf. 70 20 60 20. Ved udeblivelse på selve kursusdagen uden forudgående besked opkræves et gebyr på 400 kr. I de tilfælde, hvor frameldingen påfører DOF udgifter til forplejning og logi, opkræves et beløb svarende til de faktiske udgifter.
Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer: | 22243 |
Status: | Tilmeldingsklar |
Første møde: | 25-05-2022 10:00 |
Mødegange: | 1 |
Lektioner: | 3 |
Undervisere: |
Kathrine Egemar
|
Priser: |
Medlem af DOF - gratis |
DKK 0,00 |
|
Målgruppe Dette kursus er målrettet skoleledere, bestyrelsesmedlemmer eller administrative medarbejdere, der har deltaget i kurset ”ASA for begyndere”, og som vil gøre brug af det tilknyttede regnskabsprogram. Det er et krav, at du har kendskab til regnskab og bogføring.
Mål og indhold På dette kursus vil du få en grundlæggende introduktion til at arbejde i økonomisystemet.
1. Fra ASA til Dynamics finans – hvordan hænger ASA og og Dynamics finans sammen i forhold til fakturering, kreditering, betalinger og løn. 2. Grundlæggende finansopsætning a. Kontoplan b. Regnskabsperioder 3. Indlæsning af FIK-filer 4. Bogføring i finanskladder 5. Finansrapporter (balance, detaljeret råbalance, siden finansposter). 6. Oprette debitor (uden om ASA). 7. Oprette og bogføre salgsfaktura (uden om ASA) 8. Årsregnskabsafslutning (Nulstilling af resultatopgørelse) 9. Udligninger a. Efterudligning b. Ompostering af betalinger mellem to debitorer.
OBS: Du bedes medbringe egen bærbar PC (med minimum Windows 10)
Instruktør Jokum Brink Mønsted, Senior Product Manager Capto A/S
Tid Torsdag den 2. juni, kl. 10-15
Sted København - lokale oplyses senere
Tilmeldingsfrist Onsdag den 18. maj 2022
Pris Gratis for deltagere tilknyttet DOF medlemsskoler. Tilmelding dog nødvendig! Ved udeblivelse på selve kursusdagen uden forudgående besked opkræves et udeblivelsesgebyr på 400kr.
Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer: | 22245 |
Status: | Tilmeldingsklar |
Første møde: | 02-06-2022 10:00 |
Mødegange: | 1 |
Lektioner: | 5 |
Undervisere: |
Jokum Brink Mønsted
|
Priser: |
Medlem af DOF - gratis |
DKK 0,00 |
|
Målgruppe Kurset henvender sig til kommende, nye og allerede fungerende aftenskoleledere, administrative medarbejdere og skolebestyrelsesmedlemmer.
Mål & Indhold Dette kursus tager udgangspunkt i den daglige ledelse og administration af aftenskolen, og tilrettelægges med henblik på at give deltagerne grundlæggende forudsætninger for at drive en aftenskole.
Kurset består af oplæg om og opgaver i lov og bekendtgørelse, herunder foreningsstruktur og -vedtægter, regnskab og revisionsbestemmelser, lokaler, deltageradministration, anvendelse af tilskudstilsagn herunder 10 %- puljen. Desuden arbejdes der med løn- og ansættelsesvilkår.
Efter kurset vil du have mulighed for at aftale et online-møde med Anne Refsgaard eller Kirsten Knudsen, hvor din aftenskolekommunes retningslinjer på området drøftes.
Instruktører Jytte Andersen, DOF Kirsten Knudsen, DOF Anne Refsgaard, DOF samt andre DOF-konsulenter ad hoc
Tid Fredag den 4. november 2022, kl. 15.00 til lørdag den 5. november 2022, kl. 16.00
Sted Trinity Hotel og Konferencecenter Gl. Færgevej 30 7000 Fredericia
Pris Kr. 500 pr. person inklusive enkeltværelse og forplejning
Tilmeldingsfrist Fredag den 2. september 2022
Tilmelding og betaling Benyt www.danskoplysning.dk eller ring på tlf. 70 20 60 20. Der udsendes girokort efter tilmelding. Derudover kan der betales direkte på DOF’s konto: regnr.: 7118 kontonr.: 0001628463. Kursusgebyret kan kun refunderes senest 4 uger før kursets start. I de tilfælde, hvor frameldingen påfører DOF udgifter til forplejning og logi, opkræves et beløb svarende til de faktiske udgifter.
Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer: | 22103 |
Status: | Tilmeldingsklar |
Første møde: | 04-11-2022 15:00 |
Mødegange: | 2 |
Lektioner: | 11 |
Undervisere: |
Jytte Andersen
M. fl.
Anne Refsgaard
Kirsten Knudsen
|
Priser: |
Medlem af DOF |
DKK 500,00 |
|
Målgruppe Skoleledere, bestyrelsesmedlemmer og administrative medarbejdere
Mål og indhold Regnearksprogrammet Excel ligger på de flestes computer, og er et meget anvendeligt program i aftenskolesammenhæng, men hvordan er det nu lige man bruger det? Dette kursus giver dig et indblik i programmets grundprincipper, og du lærer det bl.a. gennem simple og praktiske øvelser. Kurset har fokus på den praktiske brug af Excel, som kan lette dit arbejde med og håndtering af tal og økonomi.
På kurset vil du få en grundlæggende viden om: - Den grundlæggende opbygning - Formatering af Excelarket - De hyppigst anvendte funktioner og formler – herunder sortering/filtrering, organisering af ark og celler mv. - Gængse genvejstaster - Opbygning af simple beregninger og budgetter - Håndtering af store datamængder
OBS! Medbring egen bærbar computer med installeret Excel (det anbefales ikke at have en version ældre end 2013)
Instruktør Anja Pagh
Anja er til daglig økonomiansvarlig for Sind Daghøjskole og Lille Skole for Voksne i Aalborg – og har været ansat her siden oktober 2017. Herudover er hun ansat som censor på økonomi og administrationsuddannelserne på Aalborg Handelsskole, og har været det igennem 14 år. Anja er uddannet HD i Regnskab og Økonomistyring fra Syddansk Universitet suppleret med fagmoduler på MBA på Aarhus Universitet. Anja bruger Excel dagligt ifm sit arbejde, og ved hvor meget det letter mange arbejdsgange, hvis man har kendskab til alle de gængse funktioner.
Tid Torsdag den 15. september 2022, kl. 10-15 Sted Aalborg - lokale oplyses senere
Pris 250 kr. for deltagere tilknyttet en DOF medlemsskole 1000 kr. for andre
Tilmeldingsfrist Onsdag den 31. august 2022
Tilmelding og betaling Benyt www.danskoplysning.dk eller ring på tlf. 70 20 60 20. Ved udeblivelse på selve kursusdagen uden forudgående besked opkræves et gebyr på 400 kr. I de tilfælde, hvor frameldingen påfører DOF udgifter til forplejning og logi, opkræves et beløb svarende til de faktiske udgifter.
Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer: | 22244 |
Status: | Tilmeldingsklar |
Første møde: | 15-09-2022 10:00 |
Mødegange: | 1 |
Lektioner: | 5 |
Undervisere: |
Anja Pagh
|
Priser: |
Medlem af DOF |
DKK 250,00 |
Ikke medlem |
DKK 1.000,00 |
|
Målgruppe Alle skoleledere, bestyrelsesmedlemmer, administrative medarbejdere og andre, der søger indblik i kommunikation via sociale medier og markedsføring af deres aftenskole.
OBS: Denne workshop er målrettet deltagere, der har intet eller kun begrænset kendskab til de grundlæggende sidefunktioner og markedsføringsmuligheder på Facebook.
Mål & indhold Facebook har gennem de sidste år udviklet sig til at blive en hjørnesten i kommunikationen og markedsføringen på internettet. I denne workshop kommer du til at opbygge en Facebook-side til din aftenskole - helt fra bunden. Hermed vil du have en platform for kommunikation og markedsføring af skolen. Workshoppen fokuserer både på det rent tekniske i oprettelse, opbygning og administration af Facebooksiden og på det indholdsmæssige. Her vil vi se på hvilke typer af indhold, der får mest opmærksomhed, og hvordan man skaber engagement overfor sine brugere.
Indhold på dagen: • Facebook – kort intro • Strategiske overvejelser før oprettelse af side • Profiler og sider • Oprettelse af en side på Facebook og tilknytning af administratorer • Opbygning af målgruppe / ”synes godt om”-tilkendegivelser • Godt indhold og engagement • Multimedie – billeder og video • Konkurrencer • Sammenhæng med aftenskolens hjemmeside • Annoncering - remarketing og deciderede annoncer
Når dagen er slut, vil du have oprettet en side til aftenskolen og være klar til at bruge den til at markedsføre.
OBS: Medbring egen bærbar
Underviser Adam Bindslev Adam Bindslev arbejder til dagligt som e-learning-udvikler for Forlaget Edutasia og timelærer for VIA University. Gennem de sidste 20 år har han specialiseret sig i menneskets møde med teknologien, og den måde vi som mennesker, organisationer og virksomheder kan bruge teknologien til kommunikation, oplysning, læring og markedsføring. Han har udviklet e-learning-moduler om blandt andet sociale medier, ledelse, kreativ IT og meget mere. Han underviser i ledelse og kommunikation og fungerer som konceptudvikler i organisationer, der har brug for at formidle viden gennem digitale medier. Adam er desuden en af værterne på podcasten ”Datasnak” fra SAMDATA/HK
Tid Torsdag den 9. juni 2022, kl. 10.00-16.00
Sted Aalborg - lokale oplyses senere
Pris 400,- kr for deltagere tilknyttet en DOF medlemsskole 1600,- for andre
Tilmeldingsfrist Mandag den 23. maj 2022
Tilmelding og betaling Benyt www.danskoplysning.dk eller ring på tlf. 70 20 60 20. Der udsendes girokort efter tilmelding. Derudover kan der betales direkte på DOF’s konto: regnr.: 7118, kontonr. 0001628463 Kursusgebyret kan kun refunderes senest 14 dage før kursets start
Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer: | 22241 |
Status: | Tilmeldingsklar |
Første møde: | 09-06-2022 10:00 |
Mødegange: | 1 |
Lektioner: | 6 |
Undervisere: |
Adam Bindslev
|
Priser: |
Medlem af DOF |
DKK 400,00 |
Ikke medlem |
DKK 1.600,00 |
|
Målgruppe Alle skoleledere, bestyrelsesmedlemmer og administrative medarbejdere, hvis aftenskole har fået en skabelon i det nye VuptiWeb 8.
Mål & indhold
Vi vil gennemgå systemet for at se, hvad man kan, og lære hvordan det bruges. Vi vil se på forskellige sider lavet i det nye system, for at finde inspiration til netop din side.
Efter gennemgangen vil hver enkelt kursist arbejde videre med egen side og få hjælp og sparring af underviseren ved behov.
OBS! Medbring egen bærbar computer.
Instruktører Kathrine Egemar, Grafiker og Webkonsulent hos DOF
Tid Onsdag den 1. juni, kl. 10-13 Sted MarselisborgCentret, P.P. Ørumsgade 11, bygning 8, 8000 Århus C - lokale 1
Pris Gratis. Tilmelding dog nødvendig!
Tilmeldingsfrist Tirsdag den 17. maj
Tilmelding og betaling Benyt www.danskoplysning.dk eller ring på tlf. 70 20 60 20. Ved udeblivelse på selve kursusdagen uden forudgående besked opkræves et gebyr på 400 kr. I de tilfælde, hvor frameldingen påfører DOF udgifter til forplejning og logi, opkræves et beløb svarende til de faktiske udgifter.
Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer: | 22234 |
Status: | Tilmeldingsklar |
Første møde: | 01-06-2022 10:00 |
Mødegange: | 1 |
Lektioner: | 3 |
Undervisere: |
Kathrine Egemar
|
Priser: |
Medlem af DOF - gratis |
DKK 0,00 |
|
Målgruppe Skoleledere, bestyrelsesmedlemmer, administrative medarbejdere og andre, som allerede administrerer en Instagramprofil for aftenskolen eller som påtænker at gøre det Mål & indhold Går du rundt med følelsen af, at du endnu ikke helt har knækket koden til Instagram? Eller måske overvejer du at komme i gang, men er i tvivl om, hvordan du bruger mediet kommercielt. Så er dette Instagram-kursus lige noget for dig.
Instagram er i 2022 et af de hastigst voksende sociale medier, og når kursusdagen er omme, ved du alt hvad du skal vide, for at komme flyvende fra start med Instagram (eller bare lette igen, hvis du endnu ikke har foldet vingerne helt ud).
-Få strammet din profil op med relevante oplysninger og det rigtige Call to Action. -Læg en strategi for dit indhold, og hvordan du kombinerer opslag og Stories optimalt. -Få en introduktion til annoncering på Instagram og lær, hvordan du rammer din målgruppe. -Tips, tricks og apps, du ikke kan undvære.
OBS: Du skal til kurset bruge opladt smartphone eller tablet (med installeret Instagram) ved siden af den computer, som du følger med i kurset på.
På kurset vil Social Media-ekspert Anne Billing give indblik i, hvordan du kan bruge Instagram som et powerfuldt redskab i din markedsføring. Du får redskab til at profilere din virksomhed optimalt, samt til at nå ud og til endnu flere potentielle kunder.
Underviser Anne Billing Anne Billing har en baggrund indenfor e-commerce og mere end 15 års erfaring med online markedsføring. Hun har tidligere drevet egen webshop og har desuden arbejdet for interesseorganisationen FDIH som onlineansvarlig i 7 år. Siden 2015 har Anne som selvstændig konsulent rådgivet, undervist og hjulpet adskillige små og mellemstore virksomheder med at blive synlige og få kunder fra især Facebook, Instagram og Google. Ud over rådgivning varetager hun også annoncering på Facebook og Instagram for mere end 40 forskellige virksomheder.
Tid Fredag den 10. juni 2022, kl. 9-14
Sted Online via Zoom (du får et link tilsendt forud for kurset)
Pris 350,- kr for deltagere tilknyttet en DOF medlemsskole 1400,- kr for andre
Tilmeldingsfrist Torsdag den 26. maj 2022
Tilmelding og betaling Benyt www.danskoplysning.dk eller ring på tlf. 70 20 60 20. Der udsendes girokort efter tilmelding. Derudover kan der betales direkte på DOF’s konto: regnr.: 7118, kontonr. 0001628463 Kursusgebyret kan kun refunderes senest 14 dage før kursets start. Ved udeblivelse på selve kursusdagen uden forudgående besked opkræves i tillæg til kursusgebyret et udeblivelsesgebyr på 400 kr.
Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer: | 22246 |
Status: | Tilmeldingsklar |
Første møde: | 10-06-2022 09:00 |
Mødegange: | 1 |
Lektioner: | 5 |
Undervisere: |
Anne Billing
|
Priser: |
Medlem af DOF |
DKK 350,00 |
Ikke medlem |
DKK 1.400,00 |
|
Målgruppe: Skoleledere, bestyrelsesmedlemmer og administrative medarbejdere, der er øvede annoncører på aftenskolens Facebook-side og har arbejdet med Facebooks annonceværktøj. Det anbefales at have deltaget i "Annoncering på Facebook - for begyndere" eller tilsvarende.
Mål og indhold:
Annoncering på Facebooks platforme kan virke ekstremt komplekst, og som annoncør har du brug for at vide, hvad der virker, og hvor du spilder din tid og dine penge.
På dette kursus vil du få mulighed for at få genopfrisket hvordan du…: • opsætter de korrekte målgrupper og rammer dem, som du vil • opbygger annoncer, som får brugerne til at klikke videre • præcist ved, hvad du kan bruge din annoncering på Facebook til (og hvad du ikke kan bruge den til), så du rammer rigtigt og hurtigere ser resultater
Du vil også blive introduceret til Facebooks Pixel, og hvordan den kan bruges til retargeting af dem, der allerede har besøgt din hjemmeside.
Kurset vil kontinuerligt veksle mellem teori og praksis.
OBS: Du skal inden kurset sikre, at du har administratorrettigheder på virksomhedens annoncekonto og Facebookside.
Dagens program:
9:00 Velkomst Formiddagens program: - Repetition af basics - Facebook anno 2022 – Muligheder og udfordringer ØVELSE + kaffepause - Spørgsmål til øvelsen - Retargeting med og uden Facebookpixlen - Interaktive annoncer og karruseller ØVELSE + frokostpause Eftermiddag: - Opsamling på videoannoncer - Spørgsmål - Bonus: Flotte fuldskærmsoplevelser
Underviser Anne Billing Anne Billing har en baggrund indenfor e-commerce og mere end 15 års erfaring med online markedsføring. Hun har tidligere drevet egen webshop og har desuden arbejdet for interesseorganisationen FDIH som onlineansvarlig i 7 år. Siden 2015 har Anne som selvstændig konsulent rådgivet, undervist og hjulpet adskillige små og mellemstore virksomheder med at blive synlige og få kunder fra især Facebook, Instagram og Google. Ud over rådgivning varetager hun også annoncering på Facebook og Instagram for mere end 40 forskellige virksomheder.
Tid Fredag den 17. juni 2022, kl. 9-15
Sted Kurset afholdes på platformen Zoom. Du vil inden kurset modtage en vejledning og link til kurset
Pris 350,- kr. for deltagere tilknyttet en DOF medlemsskole 1400,- kr. for andre
Tilmeldingsfrist Torsdag den 2. juni 2022
Tilmelding og betaling Benyt www.danskoplysning.dk eller ring på tlf. 70 20 60 20. Der udsendes girokort efter tilmelding. Derudover kan der betales direkte på DOF’s konto: regnr.: 7118, kontonr. 0001628463 Kursusgebyret kan kun refunderes senest 14 dage før kursets start. Ved udeblivelse på selve kursusdagen uden forudgående besked opkræves i tillæg til kursusgebyret et udeblivelsesgebyr på 400 kr.
Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer: | 22247 |
Status: | Tilmeldingsklar |
Første møde: | 17-06-2022 09:00 |
Mødegange: | 1 |
Lektioner: | 6 |
Undervisere: |
Anne Billing
|
Priser: |
Medlem af DOF |
DKK 350,00 |
Ikke medlem |
DKK 1.400,00 |
|
Målgruppe Skoleledere, bestyrelsesmedlemmer og/eller administrative medarbejdere, som laver eller overvejer at lave nyhedsbreve, og som ønsker at bruge gratisprogrammet MailChimp
Mål og indhold MailChimp er et online nyhedsbrevssystem, der både er brugervenligt og økonomisk overkommeligt (det er gratis op til 2000 modtagere), og som du kan lave flotte, enkle nyhedsbreve i.
Dette kursus henvender sig til dig, der gerne vil holde kontakten til eksisterende kursister, men som mangler at mestre værktøjet til at få budskabet sendt hurtigt, effektivt og korrekt.
Kursets formål er at gøre den almindelige bruger i stand til at oprette lister og segmentere dem efter forskellige faktorer, vælge en e-mail skabelon og tilrette den efter egne præferencer, indsætte indhold i nyhedsbrevet og til sidst udgive nyhedsbrevet.
Teoretisk og praktisk gennemgang af systemet:
- -Hvad koster det at anvende MailChimp?
- -Hvordan administrerer man sin liste over abonnenter?
- -Hvordan importere man medlemmer til sin liste?
- -Hvordan kan man differentiere sin liste, så man sender relevante nyheder ud til de rigtige?
- -Opsætning af tilmeldingsformularer og andet.
- -Valg af e-mail skabelon.
- -Tilretning af skabelon og sætte grafik og tekst ind.
- -Gemme custom template (skabelon) til senere brug.
- -Udsending af færdigt nyhedsbrev.
- -Analyse af det enkelte nyhedsbrevs effekt.
Kurset afvikles ved at instruktøren fortæller og viser så meget som muligt live i MailChimp. Der er altså fokus på praktisk demonstration, og du vil sideløbende arbejde med din egen MailChimp opsætning.
OBS: Medbring egen bærbar computer
Underviser Jens Griebel Konsulent ved Griebel&Co og rådgiver/udvikler bag adskillige danske websites og MailChimp-løsninger. Tid Onsdag den 14. september 2022, kl. 9.30-15.30
Sted Trekantområdet - lokale oplyses senere
Pris Kr. 350,- for deltagere tilknyttet DOF medlemsskoler Kr. 1400,- for andre
Tilmeldingsfrist Tirsdag den 16. august 2022
Tilmelding og betaling Benyt tilmeldingsknap forneden eller ring på tlf. 70 20 60 20. Der udsendes girokort efter tilmelding. Derudover kan der betales direkte på DOF’s konto: reg.nr. 7118, kontonr. 0001628463 Kursusgebyret kan kun refunderes senest 14 dage før kursets start. Ved udeblivelse på selve kursusdagen uden forudgående besked opkræves et udeblivelsesgebyr på 400 kr. i tillæg til selve kursusgebyret.
Gå til holdsiden for mere info
Holdnummer: | 22239 |
Status: | Tilmeldingsklar |
Første møde: | 14-09-2022 09:30 |
Mødegange: | 1 |
Lektioner: | 6 |
Undervisere: |
Jens Griebel
|
Priser: |
Medlem af DOF |
DKK 350,00 |
Ikke medlem |
DKK 1.400,00 |
|