Du er her: Medlemsservice » Konsulentydelser » Dialog og konflikthåndtering

Dialog og konflikthåndtering

Har I en verserende konflikt eller vil I gerne forebygge konflikter? Uanset kan det være en god idé, at kende til konflikter og hvordan man håndterer dem. Vi har ofte tendens til at mene, at ”hvis verden bare så anderledes ud, ville alt løse sig”. En påstand er, at hvis du er i en konflikt, så findes konflikten i dig og skal løses af dig. Vi kan ikke ændre verden. Vi kan kun ændre vores eget syn på verden.

  • Forstå konflikters liv og vores kommunikation i og uden for konflikter
  • Fokus på konfliktens kerne - hvad er antagelser og hvad er fakta?
  • Forstå at kritik og feedback er en gave!
  • Få tips til at undgå konflikter eller til at tage dem i opløbet 

Formålet er at forebygge konflikter og skabe god samarbejdskultur i bestyrelsen, mellem bestyrelse og leder, mellem leder og underviser eller mellem underviser og deltagere.

Formen er teoretisk gennemgang underbygget af øvelser og diskussioner, sat i relation til jeres egen hverdag i aftenskolen.

Tidsrammen er 3-6 timer.

Print Friendly and PDF

Senest opdateret d. 30. november 2018